قفسه فلزی مشبک

قفسه فلزی مشبک نام دیگر از قفسه فلزی پیچ و مهره ای است و در انبار صنعتی و منازل و ادارات به صورت پر کاربرد نصب می گردد. مشبک به معنای سوراخ سوراخ یا پنجره پنجره در لغت میباشد. در اصطلاح میتوان به هر چیزی که دارای سوراخ زیاد باشد اطلاق شود.

قفسه فلزی مشبک

قفسه فلزی مشبک پیچ و مهره ای:

قفسه فلزی مشبک پیچ و مهره ای از ۵ قسمت اصلی تشکیل خواهد شد: ۱- نبشی ۲- کفه یا پانل ۳- لچکی یا زاویه ۴- گوشه ۵- پیچ و مهره.

طراحی صورت گرفته شده در ابتدایی ترین شکل خود برای این قفسه بندی بر اساس نبشی و کفه بوده است.

نبشی و کفه با استفاده از تعداد معینی پیچ و مهره به هم متصل می شدند. این قفسه با توجه به اینکه دارای چهار نبشی برای برپا کردن یک دستگاه بود لذا می توانست به صورت مستقل و بدون نیاز به اتکا جانبی روی زمین قرار گیرد. نبشی به عنوان پایه و ستون عمود قفسه مشبک است و کل قفسه بندی بر روی آن نصب و استوار خواهد گردید.

نبشی به صورت سوراخ سوراخ ساخته می شود و دارای چندین نوع سوراخ متمادی و پشت سر هم است. در واقع به دلیل سوراخ سوراخ بودن نبشی است که این قفسه بندی بنام قفسه فلزی مشبک اسم نهاده شده است. نبشی با ضخامت، طول و ابعاد مختلف ساخته می شود. اساس امکان استفاده از ارتفاع را میزان قدرت و تحمل بارگذاری نبشی تعیین خواهد نمود. تقویت در نبشی از نظر ضخامت ۰٫۵ میلیمتر تا ۲٫۵ میلیمتر تولید می شود. از نظر ابعاد ۴*۴ و ۶*۴ و ۸*۴ سانتیمتر تولید می شود. به لحاظ طول نیز از ۱ متر تا ۴٫۵ متر تولید و ساخته می شود.

نقش پانل در قفسه بندی مشبک:

کفه یا پانل در قفسه فلزی مشبک نقش حامل و نگهدارنده کالا را ایفا می کند. کفه یا پانل با استفاده از پیچ و مهره به روی نبشی به صورت عمود آن و موازی سطح کف انبار در فواصل مناسب و لازم قرار خواهد گرفت. از مشکلات قفسه فلزی مشبک پس از نصب برای عدم ایستایی کامل به دلیل امکان وجود حرکت جانبی قفسه بود. برای جلوگیری از این حرکات جانبی و داشتن یک قفسه بندی خود ایستا محکم و کامل قطعه کوچکی بنام گوشه طراحی و ساخته شد. با استفاده از گوشه در نصب، نبشی و کفه قفسه فلزی مشبک به صورت یک سیستم یکپارچه در تحمل بارهای جانبی وارد عمل می شوند و یک قفسه بندی استوار و با اطمینان در انبار را شکل خواهند داد. به این ترتیب یک قفسه بندی انبار محکم خواهیم داشت.

جهت مشاوره، طراحی، خرید و نصب انواع قفسه بندی، کمد بایگانی ریلی و باکس پالت با ما در تماس باشید.