باکس پالت فلزی

باکس پالت فلزی به پالت فلزی دیواره دار اطلاق می گردد. پالت سازه ای مسطح با ارتفاع محدود استاندارد از روی زمین بیش ۵ سانتیمتر و کمتر از ۱۵ سانتیمتر که برای قرار گیری بار روی آن و جابجایی به وسیله لیفتراک، ریچتراک، جک پالت و سایر ماشین آلات جابجایی انبار مورد استفاه قرار می گیرد. پالت از جنس چوب، پلاستیک و فلز ممکن است ساخته شود. پالت چوبی ممکن است محلی برای انتشار میکروب و عوامل بیماری زا گردد لذا استفاده از آن در صنایع غذایی منع گردیده است. پالت چوبی ارزان ترین قیمت را دارد. پالت پلاستیکی برای کاربرد در انبار های با مواد شیمیایی بسیار مناسب است. پالت فلزی جهت کاربرد در انبار های با بار سنگین و میزان جابجایی بالا بسیار مناسب است و استحکام کافی را داشته و یک پالت محکم محسوب می شود.

باکس پالت
مزایا و معایب باکس پالت فلزی:
پالت برای چیدمان بار تا ارتفاع محدود به یک متر و با بسته بندی در ابعاد منظم و متوسط مناسب است و برای بسته بندی های کوچک کارآیی مفید نخواهد داشت. از طرفی دیگر امکان استفاده بهینه داشتن از فضای موجود انبار و سوله و سردخانه ممکن نیست. لذا ساخت باکس پالت فلزی برای رفع این مشکلات راهی مناسب است. باکس پالت فلزی را می توان تا ۳ یا ۴ و حتی ۵ عدد روی هم قرار داد که در نتیجه تا ارتفاع ۱۰ متر از ارتفاع موجود در انبار تحت استفاده قرار خواهد گرفت. از مزایای استفاده از باکس پالت در انبار می توان به امکان استفاده مفید از ارتفاع، قیمت مناسب تمام شده و ایجاد سرعت قابل قبول در انبار گردانی اشاره نمود. مهمترین ایرادی که باکس پالت وارد است امنیت استفاده از آن در گذاشتن روی هم و برداشتن و کاهش ثبات ایستایی در ارتفاع است.
قیمت خرید باکس پالت فلزی:
ساخت باکس پالت فلزی نیازمند رسیدن به طرحی مناسب متناسب با کالای موجود انبار است. همان گونه که می دانید بهینه سازی سازه به این معنا است که هر سازه مناسب با نیاز موجود و بر اساس میزان نیرو های تنش و کرنش و جنبی وارده بر آن باید طراحی شود. طراحی صحیح در ساخت باکس پالت فلزی سبب اقتصادی شدن سازه و بهینه شدن قسمت ساخت و خرید برای مصرف کننده خواهد گردید.

به منظور برآورد قیمت تمام شده خرید باکس پالت باید در ابتدا قیمت ساخت آن را محاسبه نمود. به این ترتیب که میزان مواد اولیه و پروفیل مصرفی و همچنین میزان هدر رفت در ساخت را باید محاسبه نمود که قیمت تمام شده یا قیمت ساخت به دست می آید. قیمت خرید مجموع این قیمت به اضافه اجرت ساخت است که به صورت توافقی بین سازنده و خریدار منعقد می گردد.