قفسه بندی کتابخانه

قفسه بندی کتابخانه را می توان در زمره قفسه های فلزی کفپوش دار با تحمل بارگذاری متوسط یا نیمه سنگین طبقه بندی داشت. از بزرگترین دستاوردها و اختراعات بشر میتوان به خط اشاره داشت. خط میخی اولین نوع خط محسوب می گردد. با اختراع خط امکان نوشتن فراهم شده و اولین نوشته ها بر روی تخته سنگ حک میشد. به مرور پوست حیوانات جایگزین سنگ شد و با اختراع کاغذ پوست از چرخه خارج گردید و دانشمندان، شعرا، تاریخ نویسان، محققین مطالب خود را به صورت جمع بندی شده و کتاب در آوردند. البته کتب محدوده به عنوان آثار باستانی وجود دارد که از جنس پوست هستند. کتابها ارزش بسیار فراوان دارند و هر چیز ارزشمند را باید به طور صحیح نگهداری نمود. لذا برای کتاب قفسه بندی کتابخانه به صورت مخصوص طراحی و ساخته شده است.

قفسه بندی کتابخانه

قفسه بندی کتابخانه:

قفسه بندی کتابخانه به دو صورت ثابت و متحرک طراحی و ساخته می شود. کتاب با چگالی متوسط به بالا است. این چگالی سبب می شود در سطح اشغال کم وزن بالایی داشته باشد و نیروی بیشتری هم به سطح کفه قفسه فلزی وارد نماید. از این رو میباشد که کفه آن به صورت تقویت شده و با پل اضافی تقویتی در پشت پانل طراحی و ساخته می شود. قفسه بندی کتابخانه به صورت ثابت در قالب فرم یک و دو طرفه تولید می شود. نظر به اینکه این نوع قفسه فلزی برای استفاده در یک محیط به طور کامل فرهنگی مورد استفاده واقع خواهد شد، لذا توجه به زیبایی و ظاهر آن نیز حایز اهمیت خواهد بود.

قفسه ریلی کتاب:

در بیشتر کتابخانه ها حجم بالایی از کتاب نگهداری می شود. یک فضای فرهنگی جهت ساخت و نگهداری نیاز به هزینه فراوان دارد لذا واجب است بتوان از کمترین فضا آن بیشترین بهره را برداشت نمود. بدین منظور قفسه بندی کتابخانه متحرک یا قفسه ریلی کتاب طراحی و ساخته شده است. از جمله معایب موجود در قفسه فلزی ثابت نیاز داشتن به راهروهای متوالی برای ایجاد دسترسی به تمام کتاب های قرار گرفته شده در فایل و روی طبقه است.

در واقع با این شیوه ما بیش از نیمی از فضا را بدون استفاده لازم رها کرده و فقط برای تردد استفاده می کنیم. قفسه بندی کتابخانه متحرک میزان بهره برداری از فضای فرهنگی کتابخانه را از ۴۰% می تواند به بیش از ۸۰% افزایش دهد. در قسمت محصولات سعی شده اطلاعات به صورت جامع در آید. لذا با مراجعه به این قسمت می توانید اطلاعات بیشتر را در اختیار داشته باشید.

 

جهت کسب هر گونه اطلاعات بیشتر مشاورین و کارشناسان صنایع فلزی کمیل گلستان پاسخگو هستند.


راه های ارتباطی با ما:

واحد مدیریت فروش: ۲۴۹۵ ۰۵۱ ۰۹۱۲

واحد مشاوره و طراحی: مهندس اسفندیاری ۹۸۰۰ ۷۲۸ ۰۹۱۱

شماره تلگرام: ۰۹۱۱۷۲۸۹۸۰۰

وبلاگ: /http://sanaye-felezi.blogfa.com

پست اینستاگرام: /https://www.instagram.com/komeil9800

پست الکترونیکی: komeilsazeh@yahoo.com

جهت مشاوره، طراحی، خرید و نصب انواع قفسه فلزی، قفسه بندی انبار، کمد بایگانی ریلی و ساخت باکس پالت فلزی می توانید با ما در تماس باشید.