آشنایی با قفسه فلزی مغازه

قفسه فروشگاهی انبار ساخت باکس پالت فلزی کمد بایگانی ریلی

شناخت مهم‌ترین موارد کاربرد چنین قفسه‌هایی و نحوه به‌کارگیری آن‌ها موضوع مهمی است که صاحبان مشاغل و فروشگاه‌ها باید نسبت به آن آگاه باشند. با ما در مقاله آشنایی با قفسه فلزی مغازه همراه باشید تا در مورد این محصول جذاب و مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید آن رعایت کنید، اطاعاتی را به شما ارائه دهیم. قفسه فلزی مغازه و قفسه بندی مغازه برای شروع به کار هر فروشگاه ضرورت دارد. خرید قفسه فروشگاهی ساخت ایران به قیمت ارزان و کیفیت مطلوب مورد توجه همگان می باشد.

قفسه فلزی مغازه و قفسه بندی مغازه برای راه اندازی و آغاز به کار هر فروشگاهی لازم و ضروری است. سوپرمارکت به عنوان یک نماد عمومی از فروشگاه و مغازه می تواند محسوب گردد که بیشتر قفسه فلزی به رنگ شاخص سفید و قرمز در آن استفاده می شود.

این قفسه بندی به قفسه سوپرمارکت یا قفسه سوپری یا قفسه فلزی سوپرمارکت معروف است. اما تنها مغازه مورد استفاده برای سوپرمارکت نیستند. فروشگاه های بزرگ با عرضه محصولات و اجناس مختلف وجود دارند لذا هر یک متناسب با آنچه مورد هدف آنها است نیازمند استفاده از نوع خاصی قفسه برای فروشگاه و مغازه می باشند.

آشنایی با قفسه فلزی مغازه قفسه‌های فروشگاهی انواع مختلفی دارند
قفسه‌های فروشگاهی انواع مختلفی دارند

مهم‌ترین کاربردهای قفسه فلزی

همان‌طور که می‌دانید طرز قرارگیری محصولات درون یک فروشگاه بر میزان جذب مشتری و آمار خرید تأثیر بسیار بالایی دارد. یک فروشگاه معتبر باید با استفاده از یک چینش درست، مهم‌ترین محصولات ارائه‌شده را در اختیار مشتری قرار دارد.

کاربرد قفسه فلزی مغازه در این بخش مشخص خواهد شد. با استفاده از چنین قفسه‌هایی می‌توان چینش مناسب محصولات را در یک فروشگاه تعیین کرد. قفسه‌بندی فروشگاهی به شکل صحیح می‌تواند در مدت‌زمان کمی میزان درآمد یک فروشگاه را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

قفسه‌های فلزی به علت ساختار ویژه و همچنین نحوه نصب، می‌توانند بهترین گزینه برای صاحبان فروشگاه‌ها باشند. این قفسه‌ها به فرایند چینش صحیح محصولات کمک خواهند کرد تا مشتری در حداقل زمان محصول مدنظر خود را پیدا کند.

امروزه تقریباً هیچ فروشگاهی وجود ندارد که از چنین قفسه‌های درون آن استفاده نشده باشد. علاوه بر بخش اصلی فروشگاه، قفسه‌های فلزی در قسمت انبار نیز کاربرد خاص خود را دارند. این قفسه‌ها به دلیل ساختار محکم و مقاوم، بهترین وسیله برای نگهداری محصولات غذایی، بهداشتی و … به شمار می‌آیند.

اجزای کلی یک قفسه فلزی

شناخت اجزای کلی یک قفسه فلزی می‌تواند به شما در روند تهیه یک قفسه فلزی مغازه کمک کند. ساختار کلی چنین قفسه‌هایی از چند بخش ساده تشکیل شده است. ساده بودن این ساختار، امکان تعمیر و جابه‌جایی قفسه‌ها را ممکن می‌کند. مهم‌ترین اجزای یک قفسه فلزی عبارت‌اند از:

  • ستون یا column
  • بازو که وظیفه جلوگیری از سقوط قفسه را برعهده دارد.
  • قسمت پشتی یا back plate
  • پانلی که در جلو قرار می‌گیرد یا front panel
  • ساختارهای مقعر برای حفظ استحکام قفس

مواد مورد استفاده قفسه‌های فلزی

مواد اولیه مورداستفاده در یک قفسه مغازه، تأثیر بسیار زیادی بر استحکام و طول عمر این محصول دارند. در بسیاری از موارد مشاهده شده که بهره‌گیری از مواد نامرغوب موجب خرابی قفسه و سقوط محصولات مربوطه به درون فروشگاه شده است.

چنین مواردی نه‌تنها موجب ضرر مالی صاحب مغازه خواهد شد؛ بلکه می‌توانند خطرات جانی را نیز به همراه داشته باشند. در ساختار یک قفسه فروشگاهی مرغوب باید از برترین فلزات موجود در بازار استفاده شود تا امکان خرابی یا شکستی قفسه زیر بار زیاد به صفر برسد. استفاده از فلزاتی نظیر آلومینیوم تقویت‌شده می‌‌تواند بهترین گزینه برای ساخت چنین قفسه‌هایی باشد.

مواد اولیه یک قفسه فروشگاهی باید کاملاً مرغوب باشد
مواد اولیه یک قفسه فروشگاهی باید کاملاً مرغوب باشد

قفسه فلزی مغازه

قفسه فلزی مغازه و قفسه بندی مغازه برای راه اندازی و آغاز به کار هر فروشگاهی لازم و ضروری است. سوپرمارکت به عنوان یک نماد عمومی از فروشگاه و مغازه می تواند محسوب گردد که بیشتر قفسه فلزی به رنگ شاخص سفید و قرمز در آن استفاده می شود. این قفسه بندی به قفسه سوپرمارکت یا قفسه سوپری یا قفسه فلزی سوپرمارکت معروف است. اما تنها مغازه مورد استفاده برای سوپرمارکت نیستند. فروشگاه های بزرگ با عرضه محصولات و اجناس مختلف وجود دارند لذا هر یک متناسب با آنچه مورد هدف آنها است نیازمند استفاده از نوع خاصی قفسه برای فروشگاه و مغازه می باشند.

قفسه فلزی انواع مختلف مغازه

فروشگاه کتاب نیاز به استفاده از قفسه کتابخانه ای دارد. قفسه کتاب یا قفسه فلزی کتابخانه به دو شکل ثابت و متحرک طراحی و ساخته شده و برای فروش روانه بازار می گردد. مغازه لوازم یدکی، اجناس صنعتی و موارد مشابه نیاز به قفسه بندی کمی قوی تر از قفسه سوپرمارکت دارد. برای این منظور دو راهکار مورد استفاده واقع میشود. در مواردی که افراد قصد دارند یک فروشگاه شیک داشته باشند قفسه سوپری تقویت شده استفاده می کنند.

اما در مواردی که تقویت قفسه سوپری نیز پاسخگو نباشد، قفسه مشبک یا پیچ و مهره ای را می توان جایگزین داشت. در قفسه طرح قدیم مشبک پیچ و مهره ای امکان استفاده از زاویه برای حذف ستون های جلویی نیز وجود دارد. جهت مشاوره، طراحی، خرید و نصب قفسه فلزی مغازه می توانید ما را در کنار خود داشته باشید.

انواع مختلف قفسه‌های فروشگاهی

باتوجه‌به اینکه اگر به بازار مراجعه کنید با طیف مختلفی از انواع قفسه فلزی فروشگاهی روبه‌رو خواهید شد، قیمت قفسه فلزی مغازه نیز تفاوت‌های چشمگیری دارد. هر یک از این محصولات جهت ارائه خدمت خاصی تولید شده‌اند. کاربران می‌توانند با مدنظر قرار دادن نیاز خود، نسبت به خرید محصول انتخابی اقدام کنند. به‌طورکلی قفسه‌های مغازه به سه دسته اصلی تقسیم خواهند شد. این سه دسته عبارت‌اند از:

  • قفسه‌های فلزی که به دیوار فروشگاه متصل خواهند شد.
  • قفسه‌های فلزی که به‌صورت دوسویه نصب خواهند شد.
  • قفسه فلزی مغازه که تنها بر یک پایه قرار می‌گیرد.

قفسه‌های فلزی مغازه که به دیوار فروشگاه متصل خواهند شد جزو محبوب‌ترین قفسه‌های فلزی هستند. نصب این محصولات زمان‌بر نیست و نیازی به پایه یا ستون وجود نخواهد داشت. به علت متصل بودن این قفسه‌ها به دیوار، می‌توان از استقامت و پایداری آن‌ها مطمئن بود.

قفسه فلزی مخصوص مغازه‌های مختلف

فروشگاه کتاب نیاز به استفاده از قفسه کتابخانه ای دارد. قفسه کتاب یا قفسه فلزی کتابخانه به دو شکل ثابت و متحرک طراحی و ساخته شده و برای فروش روانه بازار می گردد. مغازه لوازم یدکی، اجناس صنعتی و موارد مشابه نیاز به قفسه بندی کمی قوی تر از قفسه سوپرمارکت دارد.

برای این منظور دو راهکار مورد استفاده واقع میشود. در مواردی که افراد قصد دارند یک فروشگاه شیک داشته باشند قفسه سوپری تقویت شده استفاده می کنند؛ اما در مواردی که تقویت قفسه سوپری نیز پاسخگو نباشد، قفسه مشبک یا پیچ و مهره ای را می توان جایگزین داشت. در قفسه طرح قدیم مشبک پیچ و مهره ای امکان استفاده از زاویه برای حذف ستون های جلویی نیز وجود دارد.

نکات مربوط به خرید قفسه مغازه

انتخاب یک قفسه فلزی مغازه باتوجه‌به تنوع محصولات ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. تنوع و ابعاد مختلف چنین محصولاتی موجب شده تا بسیاری از کاربران دست به انتخاب اشتباه بزنند. مهم‌ترین نکته هنگام خرید قفسه فلزی، در نظر گرفتن نیاز شما و ابعاد محیطی است که قفسه در آن قرار خواهد گرفت.

بهتر است پیش از خرید قفسه فلزی مغازه، با یک اندازه‌گیری کلی، ابعاد مناسب برای قفسه را به دست آورید. این اندازه‌گیری می‌تواند فرایند خرید قفسه را راحت‌تر کند. پیش از خرید، کیفیت مواد به‌کاررفته در قفسه را به طور کامل بررسی کنید.

سخن پایانی

به پایان متن آشنایی با قفسه مغازه رسیدیم. همان‌طور که مشاهده کردید، امروزه استفاده از چنین قفسه‌هایی به علت هزینه کم و نحوه نصب راحت بسیار رایج شده است. مناسب بودن قیمت قفسه‌های فلزی مغازه را می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌های ‌آن‌ها دانست.

در هنگام خرید قفسه فلزی باید به مواد به‌کاررفته در آن دقت کنید، هرچه کیفیت این مواد بالاتر باشد، عمر قفسه خریداری‌شده نیز افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که قفسه باید با کاربرد مدنظر شما همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت تنها زمان و هزینه خود را به شکل نادرستی صرف خواهید کرد.