قفسه فلزی قدیمی نو

در هنگام استفاده از قفسه فلزی قدیمی نو یکی از گزینه ها استفاده از لچکی ها برای اتصال طبقات به سازه است،اما این گزینه تا چه اندازه مناسب است؟ استفاده بهینه از قفسه فلزی قدیمی نو در مقاله های پیشین با قفسه فلزی قدیمی نو، مشخصات، مزایا و معایب آن آشنا شدیم، در این قسمت به سراغ یکی از روش های خاص استفاده از این نوع قفسه ها یعنی استفاده از لچکی در اتصال صفحه ها به ستون  می پردازیم. در این روش دو ستون جلویی حذف می شوند و دو زاویه در جلوی صفحه جای آن ها را میگیرند، صفحه ها به دو زاویه خود محکم متصل می شوند و سازه به طور مناسبی پایدار خواهد شد. نوع دیگر استفاده از این لچکی ها می تواند در امتداد همان سازه های قبلی اتفاق بیفتاد، اما منظور چیست؟ اگر شما یک قفسه انباری سرهم شده دارید و تمایل به افزایش سایز طبقات آن هستید و تمایل دارید در این افزایش سایز هزینه ی زیادی را نیز صرف نکنید، میتوانید با استفاده از این لچکی ها و صفحه ها بدون اضافه کردن ستون عمق طبقات خود را بیشتر کنید. اما مزایای استفاده از لچکی ها تنها به همین موارد ختم نمی شود. در زیر تعداد دیگری از مزایای لچکی ها آمده است: ایجاد پایداری مناسب ایجاد ظاهر خلوت تر به دلیل استفاده از ستون های کمتر فضا بزرگتر و خلوت تر به نظر می رسد. جلوگیری از تاب برداشتن قفسه انباری به دلیل توزیع بار در یک مساحت بزرگتر توسط لچکی ها، احتمال خم شدن صفحه ها در اثر بارگذاری های سنگین پایین تر می آید. توانایی استفاده از مناسب روانشناسی رنگ ها می توان با استفاده از ایجاد تضاد رنگی فضا را پویاتر نشان داد. یا میتوان با استفاده از رنگ های گرم فضا را دلنشین تر کرد. پایداری بالا تر در برابر ضربه های ناگهانی در صورت نازل شدن بلایای طبیعی مانند زلزله و ناپایداری در سازه صفحه ها به سمت داخل فرو میریزند و از بغل فرو نمیریزند. این امر به خصوص در مغازه های ابزار یراق و یا دارای اجسام نوک تیز مفید واقع می شوند. در نهایت لچکی ها با توجه به انعطاف پذیری ای که در قفسه ها ایجاد می کنند می توانند بسیار مفید فایده واقع شوند. حال که با موارد استفاده این لچکی ها آشنا شدید راحت تر می تواند انتخاب خود را مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از این گزینه نهایی کنید.

در هنگام استفاده از قفسه فلزی قدیمی نو یکی از گزینه ها استفاده از لچکی ها برای اتصال طبقات به سازه است،اما این گزینه تا چه اندازه مناسب است؟

 

استفاده بهینه از قفسه فلزی قدیمی نو

 

در مقاله های پیشین با قفسه فلزی قدیمی نو، مشخصات، مزایا و معایب آن آشنا شدیم، در این قسمت به سراغ یکی از روش های خاص استفاده از این نوع قفسه ها یعنی استفاده از لچکی در اتصال صفحه ها به ستون  می پردازیم. در این روش دو ستون جلویی حذف می شوند و دو زاویه در جلوی صفحه جای آن ها را میگیرند، صفحه ها به دو زاویه خود محکم متصل می شوند و سازه به طور مناسبی پایدار خواهد شد. نوع دیگر استفاده از این لچکی ها می تواند در امتداد همان سازه های قبلی اتفاق بیفتاد، اما منظور چیست؟

اگر شما یک قفسه انباری سرهم شده دارید و تمایل به افزایش سایز طبقات آن هستید و تمایل دارید در این افزایش سایز هزینه ی زیادی را نیز صرف نکنید، میتوانید با استفاده از این لچکی ها و صفحه ها بدون اضافه کردن ستون عمق طبقات خود را بیشتر کنید.

اما مزایای استفاده از لچکی ها تنها به همین موارد ختم نمی شود.

در زیر تعداد دیگری از مزایای لچکی ها آمده است:

  • ایجاد پایداری مناسب
  • ایجاد ظاهر خلوت تر

به دلیل استفاده از ستون های کمتر فضا بزرگتر و خلوت تر به نظر می رسد.

  • جلوگیری از تاب برداشتن قفسه انباری

به دلیل توزیع بار در یک مساحت بزرگتر توسط لچکی ها، احتمال خم شدن صفحه ها در اثر بارگذاری های سنگین پایین تر می آید.

  • توانایی استفاده از مناسب روانشناسی رنگ ها

می توان با استفاده از ایجاد تضاد رنگی فضا را پویاتر نشان داد.

یا میتوان با استفاده از رنگ های گرم فضا را دلنشین تر کرد.

  • پایداری بالا تر در برابر ضربه های ناگهانی

در صورت نازل شدن بلایای طبیعی مانند زلزله و ناپایداری در سازه صفحه ها به سمت داخل فرو میریزند و از بغل فرو نمیریزند.

این امر به خصوص در مغازه های ابزار یراق و یا دارای اجسام نوک تیز مفید واقع می شوند.

 

در نهایت لچکی ها با توجه به انعطاف پذیری ای که در قفسه ها ایجاد می کنند می توانند بسیار مفید فایده واقع شوند.

حال که با موارد استفاده این لچکی ها آشنا شدید راحت تر می تواند انتخاب خود را مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از این گزینه نهایی کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *